elisabeth-laplante-art
elisabeth-laplante-art

elisabeth-laplante-art

Biographie

Mon travail n’est ni énorme mais grand, ni violent mais fort.

Après avoir vu un film sur le surréaliste Hans Bellmer pendant mes études d’architecture, je me suis lancée dans une oeuvre picturale très personnelle où les corps et les sentiments sont toujours présents,
même dans mes oeuvres qui semblent les plus abstraites.

J’utilise et expérimente pour cela toutes les sortes de media nécessaires,
afin d’exprimer toutes les subtilités, de façon minimaliste ou expressionniste, et toujours avec beaucoup d’énergie.

Prendre le temps de regarder est important pour découvrir dans mes oeuvres les détails, et approfondir leur sens et leur dimension.

Un autre élément de prédilection, la photographie, qui permet de nous faire voir et découvrir le monde qui nous entoure, sous une vision personnelle qui raconte la peau, peau des murs, qui tracent l’histoire et la géographie de notre monde, un territoire fascinant et changeant.

J’ai fait dix expositions collectives et neuf personnelles.

My work is not huge, but great.It’s not violent but strong. After I saw a film about Hans Bellmer during my architecture studies, I rushed out in a very personal and pictural adventure where bodies and feelings are in the center of it.

I like to share my sensations of touching, of pleasure of contact.Even in my most abstract paintings and drawings, my preference is about skin, that thin frontier between you and me, the others and me, the world and me.

I use and test out every things necessary to get to my goal, oil, pastel, charcoal, inks, fabric, anything…to figure out to pass on all the subtleties, with minimalism or expressionism, allways energitically.

Taking time to look into my work is important, to discover again and again, what’s further, and deeper.

A another part of my work, and as important, is photography, to share my vision. I test the limit between us and others, the frontiers, the textures, that make history and geography to define our territory always moving and changing.

I had ten collective and nine personal exhibitions.